Direktlänk till inlägg 27 augusti 2012

Äntligen är basketsäsongen igång

Av Malin de Besche - 27 augusti 2012 23:28

Galet mycket just nu. Men jag har lyckats beta av det mesta. Matplaneringen ligger jag efter med, men jag har mat hemma för att kunna variera mig hyfsat i varje fall. Men när allt drar igång på allvar måste jag ha mer struktur.

Idag körde vi säsongens första basketträning. Eftersom att vår tränare varit utomlands och inte skulle hinna till vår träning så fick vi köra själva. Det kan vara svårt att hålla intensiteten uppe då en del inte har självdisiplin att köra fullt om ingen är på dem. Så tempot dras ofta ner en aning.

Sedan har inte alla hållit igång i sommar så det drar väl ner tempot en aning. ;-)

Vi körde mycket skott och lite löpning, men jag fick inte med mig någon på jägarvilan. Så efter att ha kört 20 upphopp ställde jag mig i jägarvilan medan några valde att sprinta ett par basketlängder. Det var tufft att stå i 5min efter upphoppen, men jag klarade det. :)

Imorgon ska jag åka till "mitt" hus och kolla på lite småsaker så det inte är några saker som man missat som måste åtgärdas. Sedan får det bli en liten löparrunda tror jag.

Jag ska lägga upp ett träningsprogram för de få veckorna som är kvar till Topploppet. Hoppas att jag kommer att kunna springa det nu. Hörde idag att vi skulle ha match samma dag så, det måste kollas upp också.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin de Besche - 6 juni 2016 10:24

Det är försommar och det är en tid med mycket firande. Den här helgen har jag verkigen varit massor av firande. Då har träningen fått stå tillbaka lite. Så jag har fått lägga in ett par extra vilodagar för att hinna med allt firande.   I torsdags...

Av Malin de Besche - 1 juni 2016 23:08


I morse vaknade jag och mådde inte alls bra. Så pass att jag ställde in tiden hos sjukgymnasten. Jag skulle ha tejpats för att se om det skulle hjälpa mig i min löpning. Men med ganska hög press på jobbet just nu kände jag att jag inte kunde stanna h...

Av Malin de Besche - 28 maj 2016 18:12


Jag är väldigt trött på att känna att jag inte kan ta i fullt ut att ett hårt löppass känns avlägset. Att jag inte kan köra på som jag vill är frustrerande. Igår hade jag ett besök hos sjukgymnasten efter en hel månads upphåll. Jag behövde höra vad h...

Av Malin de Besche - 24 maj 2016 22:51

Ibland är inte omständigheterna så som man tänker eller planerar. Det är lätt i sådana lägen att bara ge upp och strunta i allt. Men det är inte alltid det ända alternativet. Ibland får man anpassa sig och helt enkelt make it work.   I Söndags ha...

Av Malin de Besche - 21 maj 2016 23:41


Att ha legat i influensa har tagit hårt på kroppen och har hållit mig helt från träning och har sakta börja komma igång med promenader och lättare gympass tredje veckan. Idag drog jag igång med löpning och utegym. Nu ska jag snart vara tillbaka.   ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Ovido - Quiz & Flashcards