Alla inlägg den 29 augusti 2012

Av Malin de Besche - 29 augusti 2012 23:17

Sitter nu i soffan och ser på invigningen av Paralympics och känner hur tröttheten börjar komma över mig. Jag har haft en riktigt bra basketträning idag då coachen är tillbaka. :) Ganska stor skillnad mot när vi kör själva.

Det var tufft bitvis, men jag hade nog kunnat pressa en hel del till. Men de flesta har inte tränat under sommaren som jag så de kommer väl ikapp lite senare under säsongen. :)

Men jag gillar att han vill satsa en hel del på fys för att få oss starkare och orka mer.John Blund

När man kommer hem efter en sen träning så känner man sig riktigt pigg och det är omöjligt att gå att lägga sig. Men när man suttit ner ett tag så kommer tröttheten som ett trollslag och man kan somna omgående.

Man sover riktigt bra efter träning också tycker jag. Det är bästa sömnen, men tyvärr blir den lite för kort oftast då man måste vänta in trollslaget.


På träningen som var det tuffaste var när vi körde ett set med "negativa armhävningar", sit ups, rygglyft, knäböj och burpees. Detta körde vi 3 varv och efter mina sista burpees var jag ganska mör.

Passade på att fråga min coach om tips för att klara av min chin som jag ska klara till årsskiftet. Då var det såklart lite maskiner på gymet. Men något som man kan göra utanför gymet är "negativa chins" Negativ i dessa sammanhang är att man håller emot istället för att pressa. Så det jag ska göra är allt så att hoppa upp så att jag kommer upp i en chin (eller nästan) och sedan håller emot och går sakta ner.

Så nu blir det några sådan varje dag tror jag.


Innan min träning hade jag säsongens första basketträning för flickor födda 00 och 01. Eftersom att jag inte lykats få ut nycklarna än så körde vi utomhusträning. Rätt kul faktistkt även om utrymmet blev begränsat.


Imorgon ska jag komma igång med löpträningen igen på allvar är tanken. Men nu en riktigt skön sömn.  

Av Malin de Besche - 29 augusti 2012 06:30

Ikväll är det första träningen med småtjejerna och sedan kommer jag att ha träning med damlaget. Måste förbereda lite inför middagen innan jobbet så att jag hinner äta innan all träning.

En sak som jag funderat på är detta med träningsskor och som jag pratade med en basketkompis om i måndags i bilen när jag gav henne skjut.

Det verkar inte spela någon roll hur mycket jag springer (har sprungit drygt 43 mil i år varav drygt 8 denna månad) så börjar löparskorna aldrig lukta.

Basketskorna däremot, börjar lukta på en gång. Jag blir ju svettig i båda skorna men det är bara basketskorna somStinkande skor det märks på (i).  

Det skulle kunna vara så att löparskorna luftast mer och aldrig blir instängda i en väska.

Jag har faktiskt kastat ett par basketskor pga lukten då de började lukta innan de blev utslitna. Jag har kört med skodeospray, haft skorna i frysen och ställt ut skorna på balkongen men fortfarande har lukten inte försvunnit.

Ett mysterium är det...


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Ovido - Quiz & Flashcards