Direktlänk till inlägg 1 maj 2016

Valborgsfirande

Av Malin de Besche - 1 maj 2016 11:46

Igår va det Valborgsmässoafton och jag hade planerna för kvällen klara. Men det är ju många timmar kvar till kvällen när man fått i sig frukosten. Dessa måste man ju fylla med något vettigt och gärna ta till vara på det fina vädret.


Efter frukosten drog jag på mig träningskläderna och åkte iväg och handlade för att sedan bara lassa in kassarna och sedan dra iväg mot Hammarbybacken. Där mötte jag upp Stockholmsfys för att besegra backens 95 meters höjd.

1. Vi började med att gå upp för halva backen. Där stannade vi till och körde knäböj och armhävningar. Sedan joggade vi upp till toppen.

2. Vi gick ner till 3/4 av backen. Där körde vi ytterligare knäböj och armhävningar. På uppfärden så tog vi en stolpe i taget med full fart. Så varvade vi armhävningar och knäböj.

3. Vi gick ner halvvägs och så vände vi om och joggade upp halvvägs upp, körde knäböj och "spurtade" upp så fort vi kunde resten

4. Vi tog oss ner till foten av backen och körde power walk upp till toppen i ett svep. Här lyckades jag hålla riktigt god fart hela vägen upp utan någon större mjölksyrepåslag. Innan vi gick ner igen körde vi 10 benböj, 10 armhävningar och 10 situps.

5.Vi gick ner halvvägs och så vände vi om och joggade upp halvvägs upp, körde knäböj och "spurtade" upp så fort vi kunde resten. Där här gången gick "spurten" något snabbare än förra gången och jag höll hela vägen.

     

Vi gick ner till foten av backen och sa hej då till varann. Det var dags att ta sig hem. Men jag kunde inte låta bli att ta ett par vändor i armgången i utegymmet som finns där innan jag tog mig till bilen.

GPS:en hade visat mig in i ett bostadsområde så jag hade bilen på andra sidan. Så jag tog mig upp så snabbt jag kunde upp för backen igen och joggade sedan ner och bort till bilen.


Jag kände mig ganska stark efter och väldigt nöjd. Åkte hem duschade, städade och sedan föreredde inför middagen och grillpremiären hos en god vän. Jag hade med mig lax att grilla och Haloumi som jag gjorde en fantastiskt god laxburgare på. När vi ätit och druckigt gott så gick vi till majelden.

 

Mycket trevlig Valborg och då vi var nära parken där elden var kunde jag ge min dotter lite fria tyglar och vara med sina kompisar medan jag gick tillbaka hem till min vän.

När vi var nöjda för kvällen promenerade vi hem. Väl hemma igen kände jag hur förkylningen hade krypit på och att det rev lite i luftrören.  Hoppas att det går över under dagen idag.

Bortsett från förkylningen så var det ett Valborgsfirande helt i min smak.


#Hammarbybacken #Stockholmsfysträning #Backträning #rumpmos #Valbrog #Valborgsträning


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin de Besche - 6 juni 2016 10:24

Det är försommar och det är en tid med mycket firande. Den här helgen har jag verkigen varit massor av firande. Då har träningen fått stå tillbaka lite. Så jag har fått lägga in ett par extra vilodagar för att hinna med allt firande.   I torsdags...

Av Malin de Besche - 1 juni 2016 23:08


I morse vaknade jag och mådde inte alls bra. Så pass att jag ställde in tiden hos sjukgymnasten. Jag skulle ha tejpats för att se om det skulle hjälpa mig i min löpning. Men med ganska hög press på jobbet just nu kände jag att jag inte kunde stanna h...

Av Malin de Besche - 28 maj 2016 18:12


Jag är väldigt trött på att känna att jag inte kan ta i fullt ut att ett hårt löppass känns avlägset. Att jag inte kan köra på som jag vill är frustrerande. Igår hade jag ett besök hos sjukgymnasten efter en hel månads upphåll. Jag behövde höra vad h...

Av Malin de Besche - 24 maj 2016 22:51

Ibland är inte omständigheterna så som man tänker eller planerar. Det är lätt i sådana lägen att bara ge upp och strunta i allt. Men det är inte alltid det ända alternativet. Ibland får man anpassa sig och helt enkelt make it work.   I Söndags ha...

Av Malin de Besche - 21 maj 2016 23:41


Att ha legat i influensa har tagit hårt på kroppen och har hållit mig helt från träning och har sakta börja komma igång med promenader och lättare gympass tredje veckan. Idag drog jag igång med löpning och utegym. Nu ska jag snart vara tillbaka.   ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Ovido - Quiz & Flashcards