Direktlänk till inlägg 22 juni 2012

Midsommar, semester och avslappning?

Av Malin de Besche - 22 juni 2012 15:02

Trafiken rullade på bra igår när jag åkte upp till Kapellskär för att åka med Viking över till Åland. Mamma var orolig att jag skulle komma sent och ringde ett par gånger och ville för varje gång att jag skulle åka lite tidigare. Men som sagt var det ingen fara. Det som däremot var lite orolig för var bensintanken. Det var en kvarts tank när jag startade min första resa med min nya bil. :)

Väl på Åland svängde jag in på en mack, men automaten ville inte acceptera mitt kort. Fick åka vidare till nästa mack, den accepterade kortet men sa att jag angav fel kod, vilket jag var helt 100 på att jag inte gjorde. Som tur var så hade jag 20 Euro sedan jag var i Frankrike i april. Men det kom ingen bensin ur pumpen. Jag jagade runt och provade flera pumpar. Efter ca 2-3 minuter hörde jag att automaten började pipa. Det hade varit någon fördröjning så att jag inte kunde välja pump. Tack och lov så löste det sig till slut.

När jag äntligen närmade mig huset spred sig lättnaden. Det är så fint här.

 

Efter att jag packat ur bilen och fått in allt i kyl och frys kunde man ge det hela en liten stunds njutning. Detta kort är taget från huset.

 

Sedan började den cirkus det brukar vara när vi alla kommer hit. Vi började duka upp för........................

PÅSK! Vi målade ägg, hade äggkrockning (som jag vann) och käkade sill.

 

 

Min mamma har en hel del påhitt för sig. Frågan är om hon tänkt att vi ska fira hela årets alla högtider under den här helgen.

Idag är det ivarje fall midsommar och det firar vi traditionellt med sill, nubbe och midsommarstång. Snart kommer dansen igång. :)

 

Här går min dotter och brorsson för att plocka blommor till midsommarstången.


 

Vi var tvungna att fråga bonnmoran om vi fick plocka lite av hennes hav av blommor.


 

Se så mycket blommor det blev :)


 

Det här blev resultatet. Lillebror sätter upp lite stag så att den inte ska blåsa omkull så att vi tryggt kan dansa runt den. Först lite femkamp och sen dans.

Det hela kommer att avslutas med en grillning och säkert lite dans på dansbanan.


Hur firar du midsommar?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin de Besche - 6 juni 2016 10:24

Det är försommar och det är en tid med mycket firande. Den här helgen har jag verkigen varit massor av firande. Då har träningen fått stå tillbaka lite. Så jag har fått lägga in ett par extra vilodagar för att hinna med allt firande.   I torsdags...

Av Malin de Besche - 1 juni 2016 23:08


I morse vaknade jag och mådde inte alls bra. Så pass att jag ställde in tiden hos sjukgymnasten. Jag skulle ha tejpats för att se om det skulle hjälpa mig i min löpning. Men med ganska hög press på jobbet just nu kände jag att jag inte kunde stanna h...

Av Malin de Besche - 28 maj 2016 18:12


Jag är väldigt trött på att känna att jag inte kan ta i fullt ut att ett hårt löppass känns avlägset. Att jag inte kan köra på som jag vill är frustrerande. Igår hade jag ett besök hos sjukgymnasten efter en hel månads upphåll. Jag behövde höra vad h...

Av Malin de Besche - 24 maj 2016 22:51

Ibland är inte omständigheterna så som man tänker eller planerar. Det är lätt i sådana lägen att bara ge upp och strunta i allt. Men det är inte alltid det ända alternativet. Ibland får man anpassa sig och helt enkelt make it work.   I Söndags ha...

Av Malin de Besche - 21 maj 2016 23:41


Att ha legat i influensa har tagit hårt på kroppen och har hållit mig helt från träning och har sakta börja komma igång med promenader och lättare gympass tredje veckan. Idag drog jag igång med löpning och utegym. Nu ska jag snart vara tillbaka.   ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27
28
29 30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Ovido - Quiz & Flashcards