Alla inlägg den 10 juni 2012

Av Malin de Besche - 10 juni 2012 20:02

Sitter hemma i soffan och precis avslutat middagen till matchen Spanien-Italien. Min son har blivit fotbollstokig så numer får jag se mer fotboll än Sveriges landskamper och såklart Hammarby. Haft en paus sen 4 år tillbaka när jag separerade från barnens pappa.

Jag har tagit det väldigt lungt hela dagen idag. Vid tretiden på eftermiddagen åkte jag iväg till min lagkamrat som Massage   jobbar som massör. Sedan kom min coach dit för att få praktisera sin utbildning på mig. En helkroppsmassage! Han fick göra den hemma hos henne eftersom att han inte har egen massagebänk än.

Så skönt, det var inte långt ifrån att jag somnade.

Jag hade faktiskt inga känningar i kroppen efter loppet, men när man tränar mycket så kan det var skönt att få en genomkörare av kroppen med jämna mellanrum.


Efter massagen åkte jag vidare och handlade mat på stormarknaden. Är inte helt klar med matplaneringen än, men kände att det var lika bra att passa på att handla när jag ändå var i närheten. Lyckades ändå komma upp i över 2000:- så jag har ju i varje fall mat hemma för att kunna göra några måltider. Köpte även Strepsils och hoppas att det ska hjälpa mot min onda hals.

Eftersom att klockan drog iväg fick det bli mat från Thaiboden idag. Kycklingspett i Jordnötssås med ris. Orkade inte fudnera så mycket på hur näringsriktig maten är.


Nu ska jag färga håret och sedan ska jag fortsätta med matplaneringen, så får vi se om jag behöver kompletteringshandla något under veckan.

Av Malin de Besche - 10 juni 2012 11:32

Det blev en ganska sen kväll eftersom att jag var inne i stan och hämtade lillebror och hans sambo från den 30-årsfest de varit på. Vaknade upp med en hals som var sämre än igår. Skit också!

Gick upp och gurglade saltvatten som jag läste om när jag googlade på #hälsokurer mot halsont. Det smakar inte alls godis, men sägs vara bra.

Sedan gjorde jag ordning en smoothie till frukost. Jag boostade den med lite nyttigheter från #hälsokostaffären som jag köte igår innan jag åkte till min vän i Tyresö.Supersmoothie

#Spirulina och #cocosolja och 300kr fattigare. Det är inte billigt med hälsokost.

I min #smoothie så hade jag i:  

Färska jordbubbar ca 10st

Fysta hallon 1/2 dl

Fyst blandad melon

1 klyfta honungsmelon

1 1/2 del naturell yoghurt

1 tsk spirulina

1 msk cocosolja

1/2 dl mineralvatten smaksatt med äpple (blandas i på slutet)


Ser kanske inte ut som den godaste smoothien, men den var jättegod. Min son tyckte som att brödet såg mögligt ut när mantagit en tugga efter att ha druckit.

Det är spirulinan som gjorde den färgen men smakade ingenting. Dock luktar den lite fiskmat om man luktar ner i burken.

Halsen känns en aning bättre. Om det beror på mina hälsokurer eller att det är värre dirket på morgonen när man vaknar låter jag vara osagt.

Kanske inte blir blir någon löparrunda idag pga halsen, men jag kommer nog ta mig en liten promenad för att ändå hålla igång musklerna. Aktiv vila. :-)

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27
28
29 30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Ovido - Quiz & Flashcards