Direktlänk till inlägg 30 maj 2014

Utveckling blir avveckling

Av Malin de Besche - 30 maj 2014 09:00

Förändring kan vara svårt om man anser att det man har är bra. Men jag anser mig vara en människa som tar förändring bra och har lätt att anpassa mig. Även om jag inte direkt kan se förändringen som en förbättring, så vill jag gärna ge det en chans. Och i det här fallet har jag gjort det, men nej...


För ett par år sen började jag att prenummerera på Fitness Magazine. Jag tyckte att det var en bra tidning som la stor vikt vid träning och kostens inverkan på träning och hälsa. Även om den var riktad till kvinnor var det nog ingen omöjlighet att en man skulle kunna tyckt att den var läsvärd. Jag gillade att tidningen förspråkade sund livsstil och inte så mycket vid utseende, viktnedgång och dieter.

Jag fick mycket inspriration till god och hälsosam mat och de hade intressanta bloggare.

Sedan bytte tidningen namn till Fitness Lifestyle. Man kunde se en liten förändring och blev ännu tydligare riktad till kvinnor. Det blev mer mer allmän hälsa. Men fortfarande med träningen i fokus. Jag tyckte att den fortfarande var läsvärd.

För en tid sen blev denna träningstidning Women's health och nu säger de att de vill få oss att bli vårt bästa jag. Trvlig tanke, men det har gjort att det har blivit som vilken veckotidning som helst. Tidningen är numer fylld med mode, skönhet, sextips och samliv. Kost och träning har fått mindre utrymme.


        

Missförstå mig rätt. Tidningen är inte dålig, för att vara en veckotidning. Men den håller inte måttet som en träningstidning. Och det är säkert inte vad de vill heller. De har valt en ny inriktning. Och det är inte den inriktningen som jag känner för att prenummerera på. Kanske köpa ett lösnummer någon gång ibland.


När jag läser den nya tidningen så får jag känslan av att tidningen är inte riktad till träningstjejer som vill nå resultat (utöver platta magen och slanka figuren). Den är mer för de tjejer som vill "leka träning". Som tränar för att kroppen ska matcha deras manikyr och orka med ett härligt sexliv.

De förespråkar fortfarande en sund livsstil utan en massa konstiga dieter. Men de har glidit ifrån träningen, kroppens funktioner och träningsresultat för människor som har träningen som en livsstil och vill nå träningsresultat.


Jag förutspådde detta redan när de började skriva att de skulle byta riktning och första numret bekräftade det. Men jag tänkte att jag skulle ge det en chans. Nu har jag gjordet och det har varit ett flertal nummer nu som jag knappt läst. Från att ha läst i princip allt i tidningen till att bläddra igenom och skumläsa.

(Dock har de fortfarande bra bloggare och en bättre hemsida än tidigare.)


Det kommer inte bli någon förnyelse av den här prenummretionen. Om det är någon som känner till en bra tidning som är mer fokuserad på kost och träning, utan en massa bling bling, kan gärna få tipsa mig.


#träning #Träningstidning #Recension #Fitness

 
 
Sofie

Sofie

30 maj 2014 21:23

Kul att du har hittat tillbaka till min blogg :) Måste även hålla med dig i detta inlägg, jag älskade Magazine fitness och Fitness Lifestyle men Women´s health har blivit för ytlig och är inte längre än träningstidning :( Nu är det bara ett nummer till jag har kvar av prenumerationen :)

http://food-and-health-in-my-way.bloggplatsen.se

Malin de Besche

31 maj 2014 10:10

Jepp, kommer att kicka in på din blogg ibland för inspiration. :)
Har inte så många nummer kvar men söker med ljus och lykta efter något som håller samma klass som Fitness Magazine och Lifestyle.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin de Besche - 6 juni 2016 10:24

Det är försommar och det är en tid med mycket firande. Den här helgen har jag verkigen varit massor av firande. Då har träningen fått stå tillbaka lite. Så jag har fått lägga in ett par extra vilodagar för att hinna med allt firande.   I torsdags...

Av Malin de Besche - 1 juni 2016 23:08


I morse vaknade jag och mådde inte alls bra. Så pass att jag ställde in tiden hos sjukgymnasten. Jag skulle ha tejpats för att se om det skulle hjälpa mig i min löpning. Men med ganska hög press på jobbet just nu kände jag att jag inte kunde stanna h...

Av Malin de Besche - 28 maj 2016 18:12


Jag är väldigt trött på att känna att jag inte kan ta i fullt ut att ett hårt löppass känns avlägset. Att jag inte kan köra på som jag vill är frustrerande. Igår hade jag ett besök hos sjukgymnasten efter en hel månads upphåll. Jag behövde höra vad h...

Av Malin de Besche - 24 maj 2016 22:51

Ibland är inte omständigheterna så som man tänker eller planerar. Det är lätt i sådana lägen att bara ge upp och strunta i allt. Men det är inte alltid det ända alternativet. Ibland får man anpassa sig och helt enkelt make it work.   I Söndags ha...

Av Malin de Besche - 21 maj 2016 23:41


Att ha legat i influensa har tagit hårt på kroppen och har hållit mig helt från träning och har sakta börja komma igång med promenader och lättare gympass tredje veckan. Idag drog jag igång med löpning och utegym. Nu ska jag snart vara tillbaka.   ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Ovido - Quiz & Flashcards