Alla inlägg den 13 oktober 2013

Av Malin de Besche - 13 oktober 2013 22:29

Idag var det sista dagen på baskethelgen och Regionslägret. Det har varit lika lärorikt för mig som min dotter som har deltagit i lägret. Har fått många nya uppslag till träningsupplägg för mina baskettjejer. Dagens pass fick bli teori för min dotter som fick sina knän utdömda igår.


Utdömda och utdömda. Hon fick order om att vila för att hennes knän ska hinna återhämta sig. Därefter ska vi bygga upp hennes muskler sakta men säkert bygga upp musklerna på henne. Jag kommer nog att köra förutom #basketsmart även en hel del skivstångsteknik med bara stång till en början.

Bilderna är från Basketbollförbundets filmer på youtube "Fysträning"

     

Har man problem med att komma ner i knäböjen kan man lägga in något under hälarna som en "klack" för att komma ner längre. Nu ska vi bygga starka knän.


Dagens pass var ett hopplock från de tidigare träningarna och man såg en utececkling på spelarna från de första dagarna. Efter passet var det dags för avslutning och tacka av ledare och spelare för helgen. De pratade om hur viktigt det är med återhämtning, dvs vila, att äta ordentligt och att sova.

 

Nu längtar jag lika mycket som min dotter till nästa läger.


När vi kom hem fick vi besök av min pappa och min farmor som ännu inte hade sett hur jag bor. Så nu blev det äntligen av. När de åkt hem igen kände jag starkt för att ge mig ut i det fina höstvädret på en liten promenad.

 

En liten promenad med en avstickare för att träffa goa vänner och samla massa positiv energi.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21
22 23 24 25 26 27
28 29 30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Ovido - Quiz & Flashcards