Direktlänk till inlägg 22 februari 2016

Oh that's the spot

Av Malin de Besche - 22 februari 2016 22:18

Nu är det två veckor sedan den senaste behandlingen hos sjukgymnasten och idag var det dags för den andra nålbehandlingen. Den här gången var en helt annan upplevelse än den för ett par veckor tidigare, jag var helt svettig när jag klev av britsen.


Jag funderade lite på hur kroppen reagerat sedan förra behandlingen när jag var på väg till Fysiocenter. Trots ett hårt pass dagen efter så hade jag bara blivit mjukare. Det hade verkligen gett en positiv effekt. Så jag såg fram emot dagens behandling.

Den här gången satte Stefan, som sjukgymnasten heter, i 5 nålar. En på högra "ryggfilén" ganska högt upp, en något längre ner, 2 i ländryggen och en i sätesmuskeln. När han satte nålarna i ländryggen så tänkte jag att här gäller det att slappna av för nu kommer det att kännas, och det gjorde det. Men så satte han en nål i sätesmuskeln och det blev en smärta som jag inte alls var beredd på.

 

Sen gick han ju och snurrade på nålarna. Och varje gång så gjorde det så fruktansvärt ont. Varje nål kändes olika mycket och den i sätesmuskeln var värst. Jag tror nästan att det är den som är den stora boven i de problem jag har. Jag tror att han nu har hittat punkten. Jag hoppas verkligen att den här behandlingen ska ge samma positiva effekt som den förra.


Till kvällen sen så gick jag ut på en power walk. Den här gången bråkade inte telefon men batteriet tog slut, så jag kan väl gissa att jag gick ca 7km för när jag och min kompis som jag gick med skilldes åt hade vi gått 5 och det var ungefär då telefonen dog.

Jag hade ingen strålning ner i baksida lår, vilket är en förbättring, men jag kände ett tryck in i sätesmuskeln. Och när jag kom in i värmen igen så kunde jag känna av själva nålsticken och sätesmuskeln ömmar något.

Men imorgon kan jag nog göra den verkliga utvärderingen.


#Nålbehandling #akupunktur #Sjukgymnast #Fysiocenter #PowerWalk #PW

 
 
Cija

Cija

24 februari 2016 21:53

Jag har också fått akupuntur (var för axeln) och det gjorde vansinnigt ont när sjukgymnasten kom hurtigt instudsande för att snurra på nålarna. Var så jag till slut inte kunde slappna av. Så han satte dit en apparat som förde dit ström istället (svag såklart haha) och DET var en stor skillnad! :) Inget snurrande på nålar och jag kunde slappna av.
Kanske något för dig med att kunna få prova? Bara ett litet förslag.
Lycka till med din behandling :)

http://cija.bloggplatsen.se

Malin de Besche

24 februari 2016 22:35

Tack för tipset! Jag har i för sig inga problem att slappna av. Men kanske något att prova efter. Jag är villig att prova allt nu för att bli av med det här en gång för alla. ;-)
Tack, jag kan behöva alla lyckönskningar jag kan få. :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin de Besche - 6 juni 2016 10:24

Det är försommar och det är en tid med mycket firande. Den här helgen har jag verkigen varit massor av firande. Då har träningen fått stå tillbaka lite. Så jag har fått lägga in ett par extra vilodagar för att hinna med allt firande.   I torsdags...

Av Malin de Besche - 1 juni 2016 23:08


I morse vaknade jag och mådde inte alls bra. Så pass att jag ställde in tiden hos sjukgymnasten. Jag skulle ha tejpats för att se om det skulle hjälpa mig i min löpning. Men med ganska hög press på jobbet just nu kände jag att jag inte kunde stanna h...

Av Malin de Besche - 28 maj 2016 18:12


Jag är väldigt trött på att känna att jag inte kan ta i fullt ut att ett hårt löppass känns avlägset. Att jag inte kan köra på som jag vill är frustrerande. Igår hade jag ett besök hos sjukgymnasten efter en hel månads upphåll. Jag behövde höra vad h...

Av Malin de Besche - 24 maj 2016 22:51

Ibland är inte omständigheterna så som man tänker eller planerar. Det är lätt i sådana lägen att bara ge upp och strunta i allt. Men det är inte alltid det ända alternativet. Ibland får man anpassa sig och helt enkelt make it work.   I Söndags ha...

Av Malin de Besche - 21 maj 2016 23:41


Att ha legat i influensa har tagit hårt på kroppen och har hållit mig helt från träning och har sakta börja komma igång med promenader och lättare gympass tredje veckan. Idag drog jag igång med löpning och utegym. Nu ska jag snart vara tillbaka.   ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Ovido - Quiz & Flashcards