Direktlänk till inlägg 25 juni 2015

En knackig start

Av Malin de Besche - 25 juni 2015 01:45

Det blev en ganska turbulent start på vår resa med basketlaget till Malaga. En flygresa med platsbyten och avsvimningar och migränanfall som hade kunnat bryta ner de flesta. Men vi höll humöret uppe och körde på.


Redan från början när vi klev på planet så var det något kaosartat. Det var som att personalen ville stressa oss på plats. Sen kom de och viftade och det lät nästan som att de skällde på oss. Vi hade tydligen 2 platser vid nödutgångarna och där fick inte underåriga sitta. Man var tvungen att vara minst 16 år. Men vi hade låtit systemet placera oss och vi hade tyvärr fått spridda platser. Så efter en stunds gestikulerande så förstod vi hur vi var tvungna att placera oss för att följa alla lagar och regler.

Sen kunde vi slappna av då vi äntligen var på väg. Men mot slutet av flygningen börjar en av tjejerna må dåligt och svimmar. Jag försöker springa fram till henne men blir hänvisad tillbaka till min plats eftersom att det var dags för landning. Tack och lov fanns det 2 läkare ombord och jag kunde få besked om att hon mådde bra efter lite syrgas.

Då var det dags för nästa tjej att börja må dåligt och då hade vi redan påbörjat nedflygningen. Hon började kallsvettas och må illa. Men vi hann och landa innan hon svimmade och då verkade det lugna ner sig. Hela planet hade vid det här laget koll på att det var ett gäng baskettjejer som skulle åka till Malaga. Vi fick sitta kvar till alla klivit av så att vi fick återhämta oss.


Vi var framme vid midnatt och vi skyndade oss mot stranden för att få en glimt av San Juan som man kan säga är Spaniens variant av midsommar. Men fyrverkerierna fick vi uppleva från bilen, blommorna låg redan och guppade i vattnet, eldarna hade börjat falna och alla hade kommit upp ur vattnet.

Fast vi fick en trevlig natt på stranden i varje fall trots att allt. Jag hade dessutom börjat få jordens huvudvärk. Det var ett migränanfall, inga vanliga värktabletter hjälpte och jag hade inga mot migrän med mig. Tänkte att en god natts sömn skulle göra susen. Men värken höll sig kvar även dagen därpå. Men jag bet ihop och körde på som ingenting. Jag solade, badade och busade med tjejerna. Så länge jag var i rörelse var det ok, men så fort jag var stilla trodde jag att mitt huvud skulle sprängas.

Till sena kvällen så var jag så slut efter en heldags huvudvärk. Men bet även ihop till en kvällspromenad. Tänkte att det kanske till och med kunde hjälpa. Men icke. Jag gick och la mig med samma värk som kvällen innan.

Men sen i morse, efter en kopp kaffe så var värken borta. Det var en sådan befrielse och det var inga problem att gå upp och ge tjejerna det träningspass jag lovat dom. Jag kände fortfarande av lite av förkylningen som jag samlat på mig före resan så jag stod vid sidan av och instruerade istället.

   

Det blev mycket parövningar. Tex

En kör armhävningar medan partnern håller i benen och kör squats

En står i brygga medan partnern använder knäna för att köra dips.

Bisceps curls – En drar upp en bicep curls medan partnern håller emot. Parnern trycker ner medan den första håller emot.

Men vi fick även in en del puls där de fick köra armhävningar, upphopp och burpees.
De körde en övning, sprintade fram och tillbaka, 2 övnignar, sprinta fram och tillbaka osv upp till 4 reps av övningen och sedan ner till 1 igen, innan de bytte övning och körde samma sak med den.


Sen var vi redo för en dags shopping som följdes av lite poolbad. Till middagen firade vi en av tjejerna som fyllde år. Nu är vi redo för sängen och ladda inför morgondagens träningspass.


#Malaga #Träningspass #Morgonträning #Semesterträning

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin de Besche - 6 juni 2016 10:24

Det är försommar och det är en tid med mycket firande. Den här helgen har jag verkigen varit massor av firande. Då har träningen fått stå tillbaka lite. Så jag har fått lägga in ett par extra vilodagar för att hinna med allt firande.   I torsdags...

Av Malin de Besche - 1 juni 2016 23:08


I morse vaknade jag och mådde inte alls bra. Så pass att jag ställde in tiden hos sjukgymnasten. Jag skulle ha tejpats för att se om det skulle hjälpa mig i min löpning. Men med ganska hög press på jobbet just nu kände jag att jag inte kunde stanna h...

Av Malin de Besche - 28 maj 2016 18:12


Jag är väldigt trött på att känna att jag inte kan ta i fullt ut att ett hårt löppass känns avlägset. Att jag inte kan köra på som jag vill är frustrerande. Igår hade jag ett besök hos sjukgymnasten efter en hel månads upphåll. Jag behövde höra vad h...

Av Malin de Besche - 24 maj 2016 22:51

Ibland är inte omständigheterna så som man tänker eller planerar. Det är lätt i sådana lägen att bara ge upp och strunta i allt. Men det är inte alltid det ända alternativet. Ibland får man anpassa sig och helt enkelt make it work.   I Söndags ha...

Av Malin de Besche - 21 maj 2016 23:41


Att ha legat i influensa har tagit hårt på kroppen och har hållit mig helt från träning och har sakta börja komma igång med promenader och lättare gympass tredje veckan. Idag drog jag igång med löpning och utegym. Nu ska jag snart vara tillbaka.   ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Ovido - Quiz & Flashcards