Direktlänk till inlägg 4 september 2014

En kamp

Av Malin de Besche - 4 september 2014 21:11

Den här förkylningen var större än vad jag hoppats på. Jag hade koppats på att jag skulle kunna åka iväg till jobbet idag och bara vila från träningen. Men som sagt jag var mer tagen av förkylningen än vad jag önskat men jag har mina plikter så då är det bara att kämpa på.


Jag tog lite extra sovmorgon idag innan jag tog fram datorn och utförde några måsten. Men blev helt sänkt efter bara ett kort tag. Tog därför en liten tupplur för att samla lite krafter. När jag vaknade gick jag upp och provade min nya råsaftcentrifug. Jag blandade i 3 äpplen, 2 apelsiner och 2 bananer. Men bananerna gick inte ner saften utan hamnade bland allt fruktkött och kärnorna.

 

Jag rekomenderar att man mosar bananerna bredvid istället och lägger i om man vill ha lite banansmak. Det blev ruskigt gott och massor av vitaminer. :)

  

Inte långt efter så åkte jag till tjejernsas träning och höll i ett fyspass med dom. Det var lite av en kamp men det gick bra. När jag väl var igång så var det tunga i huvudet borta. Det var skönt att få låtsas vara frisk för ett tag.


Det fick jobba mycket med ben och bål.

Utfallssteg, vanliga och med vrid.


Sedan tog jag papptallrikar till hjälp för att utföra lite olika styrkeövningar. Tallrikarna är till för att få lite "bättre glid" .

 De fick stå i plankställning och ha händerna på tallrikarna, sedan fick de göra cirkelrörleser med en hand i taget. Först inåtrörelse för att sedan göra cirklar utåt.


Nästa övning var att ha tallrikarna under fötterna och göra sk "mountain climbs"


Därefter fick de stå i plankställning och föra en fot i taget utåt åt sidan och in igen.


Sista tallriksövningen så skulle de dra upp båda knäna mot kroppen och tillbaka ut i plankställning.


Varje övning skulle utföras i 1 minut.


Därefter ställde vi 2 gymnastikbänkar på varann och så fick de köre step up på dessa under 2 minuter och börja med en fot ena minuten och den andra den andra minuten.


Avslutningsvis körde vi lite stafett med layups och skottövningar.

Sen fick jag åka hem och vara sjuk igen. Hoppas den här natten gör mig frisk nu när jag har så myckt vitaminer i kroppen. :)  


#Råsaftcentrifug #Färskpressat #Basket #Fys #Träning

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin de Besche - 6 juni 2016 10:24

Det är försommar och det är en tid med mycket firande. Den här helgen har jag verkigen varit massor av firande. Då har träningen fått stå tillbaka lite. Så jag har fått lägga in ett par extra vilodagar för att hinna med allt firande.   I torsdags...

Av Malin de Besche - 1 juni 2016 23:08


I morse vaknade jag och mådde inte alls bra. Så pass att jag ställde in tiden hos sjukgymnasten. Jag skulle ha tejpats för att se om det skulle hjälpa mig i min löpning. Men med ganska hög press på jobbet just nu kände jag att jag inte kunde stanna h...

Av Malin de Besche - 28 maj 2016 18:12


Jag är väldigt trött på att känna att jag inte kan ta i fullt ut att ett hårt löppass känns avlägset. Att jag inte kan köra på som jag vill är frustrerande. Igår hade jag ett besök hos sjukgymnasten efter en hel månads upphåll. Jag behövde höra vad h...

Av Malin de Besche - 24 maj 2016 22:51

Ibland är inte omständigheterna så som man tänker eller planerar. Det är lätt i sådana lägen att bara ge upp och strunta i allt. Men det är inte alltid det ända alternativet. Ibland får man anpassa sig och helt enkelt make it work.   I Söndags ha...

Av Malin de Besche - 21 maj 2016 23:41


Att ha legat i influensa har tagit hårt på kroppen och har hållit mig helt från träning och har sakta börja komma igång med promenader och lättare gympass tredje veckan. Idag drog jag igång med löpning och utegym. Nu ska jag snart vara tillbaka.   ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Ovido - Quiz & Flashcards